Subiektywny ranking TOP10 NGO eFundraising

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Pomysł na ten ranking zrodził się w mojej głowie pod wpływem pewnej rozmowy telefonicznej. Zadzwoniła do mnie znajoma i zapytała czy mógłbym podesłać jej kilka adresów stron internetowych NGOsów, które mają dobrze dopasowane witryny do wymogów fundraisingu. Pomyślałem, że zamiast wysyłać jej prywatnego maila, stworzę ten właśnie wpis. Więc… Karolina, dedykuję go zwłaszcza Tobie 😉

Wybrałem organizacje i akcje, które krążą ostatnio w miarę często wokół mnie. Punktacje (od 0 do 3) przyznawałem w 10 kategoriach, które są ważne z punktu widzenia fundraisingu:

  • 3 drogi wpłat (tradycyjna, online z PL, online z zagranicy)
  • ilość kliknięć do przekazania darowizny,
  • zdjęcia obrazujące cel,
  • responsywność w smartfonach,
  • lista Darczyńców,
  • cel,
  • przeliczniki kwotowe,
  • kompatybilność z social media,
  • zakładka Kontakt,
  • storytelling w treści.

 

Po przeliczeniu punktacji ranking wyszedł mi następująco:

Miejsce 10. Sos Wioski Dziecięce

Kategoria/NGOSOS
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive2
lista Darczyńców0
cel0
przeliczniki2
sosziale2
kontakt2
storytelling2
Razem18

 

Miejsce 9. WykleciDoSzkol.pl

Kategoria/NGOWykleciDoSzkol.pl
3 drogi wpłat3
ilość kliknięć3
zdjęcia1
responsive3
lista Darczyńców3
cel2
przeliczniki0
sosziale1
kontakt2
storytelling1
Razem19

 

Miejsce 8. Fundacja Anny Dymnej Mimo Wszystko

Kategoria/NGOMimo Wszystko
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive2
lista Darczyńców1
cel0
przeliczniki0
sosziale3
kontakt3
storytelling2
Razem19

 

Miejsce 7. WOŚP

Kategoria/NGOWOSP
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive3
lista Darczyńców0
cel1
przeliczniki1
sosziale3
kontakt3
storytelling2
Razem21

 

Miejsce 6. Caritas

Kategoria/NGOCaritas
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive3
lista Darczyńców0
cel2
przeliczniki2
sosziale3
kontakt2
storytelling1
Razem21

 

Miejsce 5. Misja Gabriela

Kategoria/NGOMisja Gabriela
3 drogi wpłat3
ilość kliknięć3
zdjęcia2
responsive2
lista Darczyńców3
cel3
przeliczniki2
sosziale1
kontakt1
storytelling2
Razem22

 

Miejsce 4. Wielka Zmiana

Kategoria/NGOWielkaZmiana
3 drogi wpłat3
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive3
lista Darczyńców2
cel2
przeliczniki0
sosziale2
kontakt3
storytelling2
Razem23

 

Miejsce 3. UNICEF

Kategoria/NGOUNICEF
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive3
lista Darczyńców1
cel0
przeliczniki3
sosziale2
kontakt3
storytelling3
Razem23

 

Miejsce 2. Witajcie w domu

Kategoria/NGOWitajcie w domu
3 drogi wpłat3
ilość kliknięć3
zdjęcia2
responsive2
lista Darczyńców3
cel3
przeliczniki2
sosziale3
kontakt2
storytelling2
Razem25

 

Miejsce 1. Szlachetna Paczka

Kategoria/NGOSzlachetna Paczka
3 drogi wpłat2
ilość kliknięć3
zdjęcia3
responsive3
lista Darczyńców3
cel3
przeliczniki2
sosziale3
kontakt2
storytelling3
Razem27

 

Wnioski jakie płyną z przeanalizowania organizacji pozarządowych i akcji internetowych są takie, że bardzo dobrze jest jeśli chodzi o możliwość sposobu dokonywania wpłat (tradycyjne, onlinowe, zagraniczne). Topowe organizacje zazwyczaj nie mają z tym większych problemów. Podobnie jest w przypadku prostoty dokonywania wpłat – ilości kliknięć jakie dzielą Darczyńcę od przekazania darowizny. Strony są zazwyczaj zintegrowane pod kątem mediów społecznościowych. Bez większego problemu można doszukać sie zakładki z kontaktem. NGOsy dbają również o jakość umieszczanych zdjęć na stronie co podnosi wiarygodność i estetykę witryny. Nienajgorzej jest również z responsywnością i wyświetlaniem się stron na smartfonach.

To co wymaga jednak optymalizacji to publikacje ostatnich wpłat/Darczyńców. Na niewielu stronach można doszukać się transparentnych list Donatorów. Trudno jest znaleźć także liczniki celu finansowego. NGOsy mogą uczyć się tego od portali crowdfundingowych.

Nie zawsze umieszczane są przeliczniki kwotowe obrazujące, co jaka kwota zmienia w rzeczywistości. Często pojawia się element storytellingu – opowiedzenia historii, która dobrze odzwierciedla działalność fundacji. Jednak przeważnie jest mało przekonująca. Brakuje w niej pasji, emocji, olśnienia i zmiany świata.

W tej analizie prześwietlałem strony stricte pod kątem fundraisingu. Ciekaw jestem czy kolejność odpowiada wartości jakie zbierają poszczególne organizacje poprzez te strony, ale tego nie jestem już w stanie sprawdzić.

Proszę, skorzystaj z jednej z tych ikonek:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
MICHAŁ OSIEJ
MICHAŁ OSIEJ

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UKSW oraz Wydziału Zarządzania UW

Dodaj komentarz

Najnowsze wpisy